söndag 22 januari 2012

En annan bokklubb

I fredags kväll fastnade jag framför TVn även efter att På Spåret och Skavlan hade varit, och kvällens film The Jane Austen book club.


En riktig feel good-film där kärleken sprakar och förhållanden lappas ihop, alla lever lyckliga i alla sina dar, så där typiskt amerikanskt. Men ändå, trots alla klycher, en söt film med skådespelare som jag uppskattar. Dessutom kan ju filmen knappast bli annat än lycklig, det handlar ju trots allt om en bokcikel, och bokcirklar är ju trevliga som vi vet.

Kanske skulle vi ta och läsa lite Austen vid tillfälle, jag tror minsann inte jag har läst en enda av hennes böcker.

2 kommentarer:

  1. Vi kan absolut försöka..jag läste en halv bok av henne men sen bidde det inte mer..kanske är jag mogen att läsa en hel nu:)

    SvaraRadera
  2. jag hamnade också framför den filmen!
    Himla söt! Däremot har jag läst de flesta av hennes böcker men jag är helt ok på att läsa om vid tillfällen
    Kram!

    SvaraRadera