fredag 12 juli 2013

Paradisoffer och restaurang Mosaik

I torsdags hade vi en bokträff på restaurang Mosaik och eftersom jag glömde bort att fotografera så mycket som jag brukar blev det ingen bild på restaurangen och väldigt dåligt med bilder överlag hela kvällen. Jag är ledsen för det och lovar bot och bättring till nästa gång. Men klicka här så kommer ni till restaurangens hemsida.

Och innan jag skriver mer vill jag hälsa våra två nya bokcirkelmedlemmar välkomna! Himla roligt att ni dök upp och jag hoppas att ni kommer fler gånger!

Mosaik är en mycket trevlig restaurang och det fanns otroligt många maträtter att välja på eftersom det var tappas. Även om vi ställde oss lite undrande till att det under nordafrikanska rätter fanns libanesisk mat och en fisk med ett holländskt namn men, men vi är inte av den petiga sorten så vi lämnade det därhän. Maten var riktigt, riktigt god och jag, och jag tror att jag talar för de flesta, av oss rekommenderar er å det varmaste att gå dit att äta om ni är i Malmö.

En av oss hade sitt lilla barn på 9 månader med sig och det fanns hiss till andra våningen, barnstol fanns att låna och gott om plats till både vagn och barnstolar. Bra. Det enda som störde oss var att det var dålig akustik och det var svårt att höra vad alla sa eftersom det blev så mycket sorl. Min fisk var en aning torr men det vägdes upp av de otroligt och galet goda zuccinibiffarna med mynta. Ah, så gott!

Nordafrikansk fisk med holländskt namn



Vi var rörande överens om att boken var mycket bra och otroligt spännande! En av de nya medlemmarna hade läst alla Kristina Ohlssons böcker och hon rekommenderar dem allihop. Personligen tyckte jag att den var extra bra eftersom jag tyckte att den var ganska så nyanserad i fråga om terroristämnet. Överraskningsmomentet i boken var att att den som låg bakom hoten var en högst oväntad person och det är härligt när en inte kan räkna ut vem det är som är boven i dramat. 

Sen blev jag nyfiken på hur det ska gå för personerna som var med i Paradisoffer så jag tror att jag kommer att läsa de andra böckerna Kristina har skrivit eftersom de finns med även där. Jag vill ju veta hur det går med Eden och om hon kan göra upp med det förflutna. 


Massor av god mat

Det var det hela för den här gången och är det någon av bokfikarna som vill tillägga något eller någon annan som vill fråga eller har en åsikt är ni välkomna att kommentera. Nu ska jag cykla till stranden för det är helt awasome sommarväder idag!

Nästa bok och tillfälle när vi ska ses återkommer vi med inom en snar framtid!

PS. Under kvällen verkar det som vår bokcirkel utvecklar ett visst intresse för att sticka..och den som inte gillar det kan spela piano..hmmm...mer om det framöver *spänningen stiger* DS. 

Text skriven av Nina som har en egen blogg här om ni blir nyfikna:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar